reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Steven Nagy

Steven Nagy

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Don't cry for me Argentina.. I'm on my way to see you soon. Zoznam autorových rubrík:  PoznávacieVtipnéSmutno-vážnePolitickéInformačnéExistencionalistickéOsobnéSúkromnéNezaradené

reklama

Smutno-vážne

Tajomný Milionár

Steven Nagy

Tajomný Milionár

Tento blog som napísal už dávnejšie, ale vtedy sa mi nezdal aktuálny alebo hodný ho s niekým zdielať. Až doteraz. Prečo? ... O tom neskôr.

  • 9. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 627x
Pes menom Lucky

Steven Nagy

Pes menom Lucky

Nasledovný skutočný príbeh som dostal od sesternice z Tennessee. Tak sa mi páčil, že som ho upravil z originálu pre tých ktorí majú radi ten neopísateľne krásny vzťah človeka k jeho najvernejšiemu priateľovi.... Pre starších bezdetných  manželov mať dieťa čo iba adoptované nebolo možné. Mary a John túžili mať niekoho alebo niečo čo by zaplnilo ich občasné dni nečinnosti na svojom zaslúženom dôchodku. Raz navštívili domov pre opustených miláčkov, kde bolo mnoho mačiek a psíkov,  buď stratených alebo ktorých nikto nechcel a po pár týždňoch, keď o ne nebol záujem, uspávali... A práve taký jeden odsúdenec, ktorý už mal druhý deň byť uspaný jej padol do očí.

  • 4. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 198x
Niečo nádherné mysteriózne

Steven Nagy

Niečo nádherné mysteriózne

V tieto dni stalo sa mi niečo úžasné, potešujúce, trochu až mysteriózne. Je vyvrcholením  dvoch príbehov, ktoré na seba naväzujú a sú do bodky faktické: Vďaka internetu som objavil  dávno stratenú osôbku, vtedy mladunké milé dievčatko, na ktoré som občas ako to každý z nás robí pomyslel, keď v myšlienkach zájde do minulosti ... do ďalekej minulosti.

  • 18. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 103x
Krivo obvinená

Steven Nagy

Krivo obvinená

Môj brat pracuje  v malom mestečku na Slovensku. Má dosť stresové zamestnanie,  a aby mu trochu spríjemnila život, jeho maželka ho potešila  šteniatkom. Len tak bez varovania sa jeden pekný deň objavila  pod oknom jeho ordinácie s malou hnedou boxerkou v náručí. Po desiatich sekundách rozmýšľania ju pokrstil: Rúth.  Jedného psíka pražského krysaríka veľkosti mačky menom Čiki už síce mali, ale Rúth bola predsalen niečo iné:  veľký pes, dobrý strážnik. Jej výzor naháňal strach aj  tomu najodvážnejšiemu. Ale kto Rutinu, ako ju onedlho všetci  volali, spoznal, hneď vedel, že je to pes so zlatým srdcom.  Brat ju mal veľmi rád.

  • 31. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 452x
Štvornohý liečiteľ

Steven Nagy

Štvornohý liečiteľ

Na frekventovanej stanici Melbournskej štvrte Highett sa zastavil vlak a vyklopil regulárnu dávku cestujúcich z centra mesta. Na peróne stál veľký huňatý dunčo - labrador, ktorý kývajúc chvostom s veľkým záujmom pozoroval každého jedného kto z neho vystúpil. Zrejme kohosi čakal. Asi že sa nedočkal, lebo sotva posledný cestujúci opustil nádražie, klesol mu chvost. Smutne sa vrátil k lavičke pri východe kde si ľahol. To sa opakovalo vždy ako dorazil ďalší vlak. Na stanicu prichádzal presne ako hodiny. Každý deň o štvrtej poobede. Potom ako už zapadalo slnko, celý unavený zo sledovania kamsi zmizol. Všimli si toho cestujúci, ako aj náčelník stanice. Sem - tam od nich vďačne prijal a zhltol nedojedenú desiatu, alebo nejaký keksík a dostalo sa mu pohladenia aj láskavého príhovoru za čo ďakoval svojim chvostom....

  • 3. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 843x
reklama
Seržant a dieťa

Steven Nagy

Seržant a dieťa

Irak patrí posledné roky medzi najsledovanejšie krajiny sveta. Väčšinou sú to otrasné násilnosti zapríčinené jednou alebo druhou stranou. Chválabohu posledné mesiace sa k nám dostávajú menej často prípady nezmyselného násilia človeka k človeku. Práve som z toho kúta sveta prijal obrázok, s krátkym popisom, ktorý ma trochu dojal a rozhodol som sa vypátrať viac detailov.

  • 18. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 712x
Motýlik

Steven Nagy

Motýlik

Vonku štekal pes, kdesi z vedľajšieho bytu paneláka hluk z televízora, na chodbe ktosi zabuchol dvere výťahu..... Za krátko, keď tieto dvere tu aj on za sebou zabuchne, ostanú iba spomienky. Zapálil si cigaretu a trochu sa utíšil. Sadol si do pohovky a mechanicky skúmal svoje okolie, asi už poslednýkrát. Možno chcel si uchovať v pamäti obraz bytu aj s tými spomienkami.

  • 6. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 854x
Anjeli na poštovom úrade.

Steven Nagy

Anjeli na poštovom úrade.

Pred týždňom som dostal email od sesternice Nancy z Knoxville Tennessee (druhá generácia z Slovenska, narodená v US) možno vás zaujme obsah:

  • 8. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 121x
Inžinier mojej duše.

Steven Nagy

Inžinier mojej duše.

Raz som na SME blog-u čítal krásny príbeh Einsteinove slzy . Bola to spomienka na úžasného učiteľa s prezývkou Einstein. Určite každý z nás mal takého a hneď vtedy mi napadlo, že aj ja. Rád by som s vami podelil so svojou spomienku na toho môjho....

  • 11. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 373x
Sonáta pre osamelú.

Steven Nagy

Sonáta pre osamelú.

Bezdomovci...dosť bežný jav vo veľkomestách. Príčin, prečo sa niekto stane bezdomovcom, je hodne. Nemusí to byť finančná záležitosť, často niečo úplne iné.... V drvivej väčšine sú to muži. Ale raz ma prekvapilo v Melbourne vidieť ženu, bezdomovkyňu. Neurčitého veku, ušľachtilé rysy, určite keby sa trochu upravila, mohla byť pekná žena. Žiadny make-up, ošatená, skôr ohandrovaná, s nákupným vozíčkom, čo má dve kolieska a dlhú rúčku, plus biele plastické vrecúška, čo tu dostávate, keď nakupujete potraviny alebo iný tovar. Fascinovala ma. Vídaval som ju v centre mesta a často sa nad ňou zamýšľal.

  • 25. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 266x
reklama
Magnetofón

Steven Nagy

Magnetofón

Za nášho života sme svedkami nevídaného rozmachu technológií. Veď len v oblasti audio technológii sme za posledných asi 50 rokov prešli od gramofónov k magnetofónom, od tých zas ku kazeťákom, potom CD prehrávačom a teraz MP3 prehrávačom, ako iPod-om. O niekoľko rokov naše milované MP3 prehrávače budú zastarané, muzeálne rachotiny. Mám priateľa, ktorý už teraz zbiera isté značky starších aparátov, lebo ako hovorí, ich hodnota časom rastie rýchlejšie ako cenných papierov na burze. Opravuje ich a odkladá ako investíciu.....A takto jeden pekný deň sa mu dostal do rúk magnetofón....veľmi starý magnetofón.

  • 6. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
Spoveď taxikára.

Steven Nagy

Spoveď taxikára.

Ako imigrant v Austrálii som sa snažil prežiť úvodné finančné bolesti, a nakoľko som neovládal angličtinu, robil som, kde sa dalo a medzi iným dostal som sa aj za volant taxíka spoločnosti Silver Top v Melbourne. Určite Vám potvrdí každý taxikár, že zážitkov s ľuďmi má neúrekom. Príjemné i nepríjemné, otrasné aj zaujímavé, nudné či stresové, s feťákmi i opilcami, hazardérmi, pasákmi, dokonca aj s ľuďmi z podsvetia. Bola to dobrá škola života, ktorú som sa rozhodol skončiť po zrážke na križovatke, ktorú spôsobila jedna mladá žena.

  • 29. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
Santa z Melbourne.

Steven Nagy

Santa z Melbourne.

Krásny rodinný život bol prerušený pár sekundami na diaľnici, kde stratil manželku Jenny. On sám vyviazol s ťažkými zraneniami, ale aspoň ročná Mary a o rok starší John na zadnom sedadle prežili bez väčšej ujmy na zdraví. V Melbourne - obrovskom meste, bez príbuzných alebo priateľov sa o deti postaral štát. Po intenzívnej liečbe sa zahojili telesné rany. Ale hneď, ako začal nadobúdať vedomie, dozvedel sa, že stratil Jenny a jeho život stratil zmysel.

  • 14. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
S Theresou - Filipínskou prostitútkou.

Steven Nagy

S Theresou - Filipínskou prostitútkou.

V Hong Kongu pred odletom na Filipíny v tranzite bolo plno žien pár chlapov všetko Filipínci a pomimo mňa ešte jeden Európan. Mladé Filipínky sa vracali z Arabského polostrova, Malajska, Singapuru, Hong Kongu atď. kde robia v domácnostiach často zneužívané a vykorisťované . Pre chudobnú krajinu je to veľmi dôležitý export a zdroj príjmu. V kabíne vedľa sedela jedna, neustále kutrala v svojej príručnej batožine plnej darčekov pre rodinu. Hladké pristátie v Manile a po pasovej a colnej kontrole som stál pred letiskovou budovou. Čo teraz? To nie je ako keď letíte na kúpený zájazd do Egyptu , Tunisu atď.... a máte všetko predplatené a pripravené. Ja som šiel na vlastnú päsť počas mojich niekoľkých mesiacov vandrovania svetom.

  • 28. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
E- mail z USA.

Steven Nagy

E- mail z USA.

V rokoch, keď sa rozbiehal internet, bol e-mail raritou. Vtedy existoval a aj dodnes existuje vyhľadávač osôb „Whowhere ”. Cez ten ma našli dve osoby pôvodom zo Slovenska. Prosili ma o pomoc a ich príbehy ma inšpirovali k napísaniu týchto riadkov. Dnes prvý príbeh:

  • 2. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
reklama
Cudzinec a Cigán

Steven Nagy

Cudzinec a Cigán

Po dlhšej dobe pobytu za morom, som zavítal opäť na Slovensko . Tam som zažil pre mnohých na pohľad celkom banálny, ale pre mňa zaujímavý príbeh, ktorý vo mne nechal hlboký dojem.

  • 24. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
Človek so zlatým srdcom.

Steven Nagy

Človek so zlatým srdcom.

Pred tromi týždňami tragicky zahynul Steven Irwin, lepšie známy z médií ako lovec krokodílov. On ich lovil, ale nikdy nezabil. Nezabíjal nijaké zvieratá, väčšieho milovníka zvierat svet asi ešte nepoznal. Bol to dobrý človek so zlatým srdcom. Smútok a šok, spôsobený stratou tohto vzácneho človeka akú prejavila Austrália, posledné roky nemá paralelu. Bol unikátnym človekom, ktorý za pomerne krátky život získal obdiv celej Austrálie ale aj dosť veľkej časti sveta.

  • 3. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
Láska a vernosť bez hraníc.

Steven Nagy

Láska a vernosť bez hraníc.

Na diaľnici zvanej Hume Highway, ktorá spája dve najväčšie mestá Austrálie Melbourne a Sydney sa nachádza mesto Gundagai. Okrem iného je známe kuriozitou - soškou psa ako stráži škatuľu tuckerbox , čo je austrálske slovko. Tucker - jedlo, box škatuľa. Motoristi sa tu často zastavia, a fotia sošku. Tento pes je slávnou súčasťou Austrálskeho folklóru, legendy, básní, pesničiek. Čože sa to tu prihodilo, že dokonca ministersky predseda Austrálie v roku 1932 Joe Lyons odhalil túto sošku?

  • 11. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
Zázračný liek.

Steven Nagy

Zázračný liek.

Chlapček vytiahol z svojej skrýše sklenenú nádobku s peniazmi, ktoré tam usilovne ukladal svojich posledných pár rokov mladého života, ako ho nabádal ocko. Ako bude mať dosť, si vraj kúpi bicykel. Ocko ho už naučil počítať, ale ešte stále robil chyby keď prepočítaval svoj “poklad”. Opatrne si ich strčil do kapsy, a vykročil z domu. Vedel, že neďaleko za rohom bola lekáreň, kde určite majú zázračné lieky, ktoré pomôžu jeho veľmi nemocnej sestričke. Jeho rodičia si nikdy neuvedomili, že keď sa on hrával v ich blízkosti, jeho pozornosť bola uprená aj na ustarostené debaty svojich rodičov, ktorí často s obavami konštatovali, že ich ťažko nemocnej dcérke - jeho sestričke pomôže iba zázračný liek alebo drahá operácia.

  • 6. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
Zaprisahal som sa!

Steven Nagy

Zaprisahal som sa!

Policajná siréna!!! Rýchly pohľad na rýchlosť - stovka! Druhýkrát chytený tento mesiac za prekročenú rýchlosť v obci. Do čerta! Zastavil som sa na okraji cesty. Policajné auto zastalo za mojím. Vystúpil z neho policajt v rukách s bločkom a perom. V spätnom zrkadle som náhle rozoznal známu tvár. To mám šťastie - Ondrej z futbalu. No toto?! Chytený spoluhráčom z rovnakého klubu futbalových amatérov! Navyše som ho k sebe pozval zajtra na pivko, kávičku a koláče aj s ostatnými spoluhráčmi, len tak, kvôli zoznámeniu. To bude v pohode, mi odľahlo. To s ním vybavím. Vystúpim z auta a zdravím ho s úsmevom: "Zdravím ťa Ondrík. No predstav si ..takto sa stretnúť!"

  • 31. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
reklama
SkryťZatvoriť reklamu