reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Steven Nagy

Steven Nagy

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Don't cry for me Argentina.. I'm on my way to see you soon. Zoznam autorových rubrík:  PoznávacieVtipnéSmutno-vážnePolitickéInformačnéExistencionalistickéOsobnéSúkromnéNezaradené

reklama

Existencionalistické

Taxikár a narkotrafikant

Steven Nagy

Taxikár a narkotrafikant

Za asi týždeň tomu budú dva roky čo som uverejnil moje spomienky pod titulkou Spoveď taxikára. Tam som začal - citujem : “Ako imigrant v Austrálii som sa snažil prežiť úvodné finančné "bolesti", a nakoľkoko som neovládal angličtinu, robil som, kde sa dalo a medzi iným dostal som sa aj za volant taxíka spoločnosti Silver Top v Melbourne.”

  • 18. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 371x
Zdržal som odlet lietadla v Abu Dhabi

Steven Nagy

Zdržal som odlet lietadla v Abu Dhabi

Vie niekto, koľko stojí minúta zdržania medzinárodného lietadla? Mne sa to podarilo a keby to bola iba minúta! Na to, čo sa mi stalo počas medzipristátia v Emirátoch nie som veľmi hrdý a nemal by som sa tým chváliť. Ale teraz, po mesiaci sa na to pozerám s humorom :-)

  • 22. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 465x
Ty Chňupe!

Steven Nagy

Ty Chňupe!

Naši susedia, pôvodne z Brna, mali Austrálskeho papagája Sulfur Crested Cockatoo menom Sam. Je to dosť veľký vták, od špičky zobáka po koniec chvosta 40 - 50 cm dlhý, skoro ako sliepka, rozšírený na východe Austrálie a trochu okolo mesta Perth na západe. Chovali ho v stolárskej hobby dielničke, ktorú mali v záhrade, a ktorého okno smerovalo k nášmu plotu. Sam bol celkom inteligentný vták a perfektne sa naučil po česky. “Nazdar Same”, “Co deláš?”, “Jak se máš?” “Nazdar vole”.

  • 19. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 262x
Šimpanz

Steven Nagy

Šimpanz

Nesúďte tovar podľa obalu....A tiež, ...každý jedinec na tomto svete má v sebe niečo unikátne, čím by vynikol nad inými, alebo pomohol spoločnosti, ale často sa "to niečo" neobjaví. A nezáleží na rase, pohlaví, náboženstve, ani dokonca na mentálnej vyspelosti. Každý jedinec na tomto svete je unikátny. Je na nás, uvedomiť si to a "to niečo" objaviť. A byť tolerantný. Navyše nikdy nemôžeme vidieť do budúcna. Príkladov je hodne, o jednom viem aj ja....

  • 3. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 929x
E-mail z Slovenska.

Steven Nagy

E-mail z Slovenska.

Približne v tom istom čase, ako som dostal ten E-mail z USA, o ktorom som písal v poslednom blogu , mi došiel ďalší , tentoraz z Popradu. Na Slovensku bola doba privatizácie a tiež „privatizácie“ ale i vzniku novej štátnosti. Mladý projektant menom Róbert, zamestnaný v práve sprivatizovanej naftárskej spoločnosti, mal túžbu uplatniť svoje schopnosti v Austrálii.

  • 16. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 582x
reklama
Mesto Mrtvých.

Steven Nagy

Mesto Mrtvých.

Cesta vlakom z Bombay trvala dve noci a deň. Nad druhým ranom sa vlak ťahal predmestím Varanási. Vedľa trate až kam oko dovidelo - chatrče z nepálených tehál. Žiadna zeleň, krajina spálená slnkom. Varanási, alebo Benáres je pre Hindov, čosi ako Vatikán pre katolíkov. Pre nich nie je posvätnejšie mesto na svete, ako toto na brehoch posvätnej rieky Ganges. Keď zomieraju, tu je najvhodnejšie miesto zomrieť. Tu sa nechajú upáliť, a ich popol sa nasype do rieky, potom rovno do ich neba. Mesto je plné starých , zomierajúcich ľudí , ktorí sem prídu aj s príbuznými, ktorí dozerajú na ukončenie ich životnej púte. Nemocnica je vedľajšia alternatíva. Tam pomôžu na krátku dobu , ale to je oproti väčnosti momentka. Filozofia na zamyslenie. Hodne som o tom počul, čítal, alebo videl v TV, ale teraz som sa blížil k bránam Varanási.

  • 26. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 718x
Nezabudnutelný let.

Steven Nagy

Nezabudnutelný let.

Tristar spoločnosti Cathay Pacific bol napraskaný do posledného sedadla Indmi. Bolo nás tam asi 350 duší.... Sedel som vedľa staršej Indky v bielom záveji - sari , ktorá sa horlivo modlila z knihy písanou krásnym sanskritom. Letušky neboli nadšené hlučnými Indmi, ale prívetivé a pozorné k Európanom, ktorých tam bola hŕstka. Tí stále chodili na záchody možno z strachu, a hlučne na seba vykrikovali, aj keď už stroj roloval k vzletu.

  • 19. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 115x
reklama
SkryťZatvoriť reklamu