reklama

Sex Education v Austrálii

Nedávno som suploval na hodine svojho kolegu telocvikára, ktorý sa zúčastnil akejsi súťaže s polovicou svojej triedy - 8 ročník, čo tu u klokanov je vlastne najnižšia trieda High school, alebo gymnázia. Druhú polovicu nechal pod mojim dozorom. Dal mi klúče od špecializovanej triedy s komentom, "len ich tam vpusti, oni vedia čo majú robiť". Bola to dvojhodina teorie, podsúbor - Sex Education (sexualná výchova).

Písmo: A- | A+

Žiaci sa rozsadili pred obrazovky počítačov, na ktorých používali akýsi program v spojení s učebnicou. Ako pozapínali počítače , som si všimol, že program obsahoval aj grafiku - ludské telá - ženy, muža a prierezy rôznych orgánov, obrázky, text atd.
Žiaci skutočne vedeli, čo majú robiť , môj dozor bol skôr iba administratívny. Sadol som si za stôl v čele triedy , z kabely vytiahol magazín a začal si z dlhej chvíle riešiť sudoku. Oni sa zahlbili do individualneho štúdia.
Netrvalo dlho , ked zrazu začali poletovať slovká, ktoré ešte nedávno boli absolutné tabu , aspoň za mojich čias. "Penis!", "vagina!".... (nemusím prekladať...) akosi v angličtine to nezneje moc vulgarne, ale aj tak to už začalo vo mne vrieť a v duchu už robil plány čo podniknem, a týchto malých darebákov potrestám.
Mrknem sa narýchlo okolo triedy na tých provokatérov....ale tí nič. Žiadny smiech, alebo náznak, že by sa nejak niečim previnili, ani sa nepodívali na mňa či mi to vadí! Naviac provokácia pokračovala ! "uterus!" "ejaculation!" "foreplay!" "intercourse!" , až sa mi začali ježiťi vlasy! No toto!!! Drzosť najvyššieho stupňa!!!! Už som v duchu videl ten proces s riaditeľom a rodičmi...samé nepríjemnosti....ale než som vybuchol, v poslednom momente si všimol, že vlastne oni ma nedobiedzajú, ale sa učia správnu výslovnosť, tak, ako im program a osnovy kážu. Jednoducho klikali na slovká , ktoré im boli cudzie a počítač dal správnu výslovnosť. Žiaci sa vôbec neuškrniavali, brali to všetko smrtelne vážne a ja som si s úľavou vydýchol, a moje jediné napomenutie bolo, aby stiahli hlasitosť na počítačoch.
Celý ohúrený som sa vrátill k magazínu, ale nemohol som sa ukľudniť a sa koncentrovať na sudoku. Myšlienky mi lietali po hlave:
Ako sa ten svet zmenil! Deti vo veku 12 - 13 rokov sa učia veci, čo my, v našej mladosti sa dozvedeli ukradomky vo veku 15 - 20, a aj to z neoficialnych zdrojov, skreslene, často absurdne, a v mnohých to nechalo aj špatné následky.... . Za takéto čosi, čoho som bol práve svedkom by žiak za mojich čias bol vylúčný zo školy. Dnes to majú v osnovách, je to schválené ministerstvom , je to prijaté rodičmi a spoločnosťou.....Áno doba sa zmenila. Bol by som zvedavý .....Je to podobne aj na Slovensku?

Steven Nagy

Steven Nagy

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Don't cry for me Argentina.. I'm on my way to see you soon. Zoznam autorových rubrík:  PoznávacieVtipnéSmutno-vážnePolitickéInformačnéExistencionalistickéOsobnéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu