reklama

Nepríjemná pravda.

Pred nedávnom prebehla svetom správa, že dnes na svete je vyšší počet obéznych ako hladujúcich. Predpokladám, že Slovensko, ako súčasť svetovej komunity túto nepríjemnú pravdu tiež potvrdzuje :-) Bohužiaľ.... aj ja patrím do tábora obéznych!!! Správnu váhu jedinca určuje výška tela v centimetroch. Tie centimetre nad stovku si prepíšte ako kilogramy. To má byť približne vaša váha. Napríklad ja mám výšku sto osemdesiat cm - mám mať 80 kíl. Skutočnosť je nepríjemnejšia. Aby moja výška a váha sedeli, musel by som zájsť do mučiarne a nechať sa natiahnuť na meter deväťdesiat!!! Rád by som v tomto krátkom blogu stručne ozrejmil môj overený "recept" ako dosiahnuť želateľnú váhu vášho tela bez útrap rôznych diét.

Písmo: A- | A+


S nadmernou váhou zápasí celý svet. Už som mal a stále mám hŕbu diét, ale všetky sú "bolestivé". Nechcem ich tu menovať, určite každý z nás vie o nejakej. Na diétach ľudí a ich osvete sa živí kopu profesionálov, skoro každý týždeň vyjde nejaká nová "absolútne zaručene fungujúca diéta" . Vraj na Slovensku pred rokmi ktosi inzeroval za pár stovák funkčnú diétu . Keď ste zaplatili, ten chytrák vám poslal recept - jediné slovko : "Nežer". Brutálny, ale nie ďaleko od pravdy. Možno aj táto moja, tu od klokanov nie je originálna, nikde som o nej nečítal, ale funguje! Za poslednú dekádu som ju použil niekoľkokrát. Úspešne!!! A ešte čosi...ak ešte neexistuje, a niekto si ju chce patentovať ... Prosím, máte moje požehnanie...(o zisku sa dohodneme neskôr :-) )

Tak a teraz k veci. Vaša postava je dôležitým faktorom v tom, ako sa cítite. Ako sa na vás ľudia dívajú, aké je vaše sebavedomie. Nebudem to tu rozťahovať, blog má byť čo najstručnejší.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jednou z najdôležitejších vecí v diéte je sebakontrola. Nespoliehať sa na vonkajšiu pomoc. Presvedčiť seba samého o svojej nadváhe - porovnať si výšku s váhou...viď povyše.
Ďalší krok je seba monitorovanie - regulárne - denné váženie sa. Výdatne pomôžu super presné váhy. Digitálne s presnosťou aspoň desatiny kila. Nie sú lacné ale lacnejšie ako tie drahé diéty. Neverili by ste ako sú dôležité. Tie sú tak dôležité ako v diétnej poradni tá osoba čo analyzuje váš pokrok a dáva rady, čo máte a nemáte jesť a robiť.
Obyčajné analógové váhy sú nepresvedčivé. Tie vám ukážu plus mínus čosi, a okrem zhrozenia žiadny iný efekt. Iba vás odradia sa vážiť. Nie digitálne.
Každé ráno sa postavím na tú váhu, (mínus šaty!!) a čo je dôležité NAPÍŠEM na kachličky kúpeľne (dočasnou - suchou) fixkou svoju váhu presne na desatinu kila. 89.9 kg pred tromi týždňami !!! :-(
Váha je tak presná, že ako sa napijem pohár vody - ukáže príbytok... A pár dní takto - žiadna diéta a - len si píšem tú váhu, čísla pribúdajú ...
Zakrátko pohľad na tie čísla, a začne fungovať seba analýza. Každému blysne- aha - tu to šlo hore henten deň dole. Čože som to jedol keď to šlo dole? Agresívnejší dietári, začnú jesť trochu menej. A čísla sa pohnú dole. Niet lepšieho pocitu z diéty ako pozitívne uistenie, že strácate váhu a tá diéta funguje. Sú to prv desatiny kila, ale v psychológii človeka je to ako pochvala od dietára. A nie je to niečo abstraktné, subjektívne, ale konkrétne a absolútne pravdivé. Nastal pozitívny zlom vo vašom myslení. Máte motiváciu! Potom už sám od seba sa človek začína vyhýbať jedlám, ktoré negujú stratu váhy. Nie je treba hladovať, iba si držať v mysli obraz tých čísel v tej kúpeľni.
Samozrejme extra pohyb tela tú stratu urýchli. Stačí prejsť rýchlymi krokmi tak dva tri kilometre večer alebo ráno. Nechať auto doma, dokonca ak robota nie je moc ďaleko, nechať aj autobus. Peši - aj hodinu, ak dovolí počasie. Odmenou je definitívny pokles váhy.
Pred tromi týždňami keď som začal svoju "redukciu" , váhy ukazovali 89.9 kg. Dosť si verím, že môj ciel - 80 - 82 kíl na moje narodeniny v októbri docielim. Teda žiadny zázrak, stačí v sebe - za pomoci tých váh vybudovať pozitívny obraz straty váhy a výsledok sa dostaví sám od seba. Dnes ráno som mal presne 86.3....

Steven Nagy

Steven Nagy

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Don't cry for me Argentina.. I'm on my way to see you soon. Zoznam autorových rubrík:  PoznávacieVtipnéSmutno-vážnePolitickéInformačnéExistencionalistickéOsobnéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu