reklama

Sex a pán Novák.

K napísaniu tohto blogu ma inšpirovala skutočná udalosť, týkajúca sa prvého muža na povrchu mesiaca Neil Armstronga. Jeho príbeh ako aj ten o pánovi Novákovi sú skutočné a majú malinkú súvislosť.

Písmo: A- | A+


Keď Neil zostúpil z rebríčka Lunar landera na povrch mesiaca, prehlásil: “Malý krôčik pre človeka, ale obrovský skok pre ľudstvo”. Všetky konverzácie medzi centrálou na zemi a kolegom Aldrinom, boli prenášané na zem. Tesne pred návratom do kabíny landera Armstrong nenápadne zahlásil: “Good luck Mr. Gorsky” (Prajem vám šťastie pán Gorsky).
Mnohí si v NASA mysleli, že tento výrok bol iba taký príležitostný pre nejakého kolegu astronauta, alebo rivala - Sovietskeho kozmonauta.
Ale ako to neskôr niekto preveroval, meno Gorsky nenašli ani v jednom systéme. Ako sa vrátil na zem, počas tlačových konferencií, novinári sa často vyzvedali čo tým výrokom vlastne myslel. Armstrong sa iba mysteriózne usmieval, ale neodpovedal.
15 júla 1995 v Tampe na Floride, počas ďalšej tlačovej konferencii, istý reportér zase pokúšal s tou 26 ročnou otázkou.
Tentoraz Armstrong reagoval. Vraj Mr.Gorsky nedávno zomrel, a si si myslel, že už môže prezradiť tú záhadu:
“Keď som bol malý chlapec, hrával som s kamarátom baseball na dvore. Kamarát raz odrazil loptu a tá padla pod okno spálne nášho suseda manželov Gorských. Ako som sa nahýnal do krovia pre loptu, počul som pani Gorskú volať na pána Gorského: “Čože? sex? TY CHCEŠ SEX!!?
Sex dostaneš, keď susedových chlapec bude kráčať na mesiaci!!!!

Nedávno sa mi dostala správa, že pán Novák, subjekt môjho blogu nedávno zomrel - časť tej súvislosti s mojim prvým príbehom...
Po rokoch emigrácie som sa vrátil na návštevu Slovenska, a ako som navštevoval priateľov a známych, sa často stalo, že ma nespoznali. S priateľom Rudom, s ktorým som vojenčil a potom aj rok pracoval v istom ústave sme spomínali rôznych kolegov. Vynikol jeden - starší pán menom Novák, ako jeden z najzaujímavejších. Inteligentný človek, s dobrým zmyslom pre humor. Poskytol nám hodne veselých chvíľ v tom našom šedom živote.
Už vraj bol roky na dôchodku, ale ...čo ho tak vyhľadať, a vyviesť mu nejakú čertovinu za tie jeho, čo nám on vyvádzal pred tými rokmi?
Zašli sme autom na jeho adresu. Nebol doma, ale manželka nám poradila, že bude asi v dome dôchodcov. Teda previezli sme sa tam, a ako sme nakukli do sály, videli sme ho sedieť v kruhu skupiny dôchodkýň. “Rudo, ty ostaneš pri vchode, mňa si pamätať nebude, zahrám sa na policajta”
Vkročil som sebavedome, a prešiel sálou, tetky ako aj pán Novák, ma očami sledovali. Nasmeroval som k nemu - jedinému mužovi.
“Hľadám pána Nováka”
On sa rozpačito pomrvil... “Mno...ja som Novák” Skúmavo sa podíval na mňa z ponad svojich okuliarov. Chvalabohu, ma nespoznal.
Ja: “Pán Novák, ja som od polície, detektív Kováč”
Počul som ako sa tetky medzi sebou vzrušene rozšuškali...”polícia!!! detektív!!!!”
Pán Novák trochu vzrušene: “Aaaaa...., čo si prajete?”
Ja: “Mohli by ste ma sledovať niekam do súkromia. Možno snáď von?!
Pán Novák trasľavo: “Samozrejme.. A o čo sa jedná?
Ja: “Máme na vás obvinenie” Ako sme začali kráčať von zo sály. Tetky nás pozorovali.
Pán Novák sa až zapotácal: “Obvinenie ? Preboha, z čoho?!”
Ja: “Znásilnenie”
Pán Novák sa zastavil, vrhol na mňa ešte skúmavejší a podozrievavý pohľad: “Čože????
Už sme boli pri vchode, a toto už počul aj Rudo, ktorý sa tam pučil od smiechu. Pán Novák si všimol Ruda, ako sa tam zvíja, hneď pochopil našu pascu zvolal: “Rudo ty sviniar!”
Ako stále plný humoru a veselého ducha smejúc sa s nami poznamenal: “To obvinenie z znásilnenia...to bolo dobré.... To ste mali vyriecť pred tými ženami - bol by mi stúpol kurz!” ....... “A ktože ste vy?”

Steven Nagy

Steven Nagy

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Don't cry for me Argentina.. I'm on my way to see you soon. Zoznam autorových rubrík:  PoznávacieVtipnéSmutno-vážnePolitickéInformačnéExistencionalistickéOsobnéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu