reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Steven Nagy

Steven Nagy

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Don't cry for me Argentina.. I'm on my way to see you soon. Zoznam autorových rubrík:  PoznávacieVtipnéSmutno-vážnePolitickéInformačnéExistencionalistickéOsobnéSúkromnéNezaradené

reklama

Informačné

Slovenské predavačky - úprimný nezáujem

Steven Nagy

Slovenské predavačky - úprimný nezáujem

Diskusie na SME sú veľmi príťžlivé, návykové a často poučné. Pred pár dňami som našiel jeden príspevok od kolegu diskutéra s nickom "zrnko" . Tak sa mi to zapáčilo, lebo som presne ako tá osoba v jeho komente zažil nevraživosť, neochotu a úprimný nezáujem predavačiek na Slovensku. Milý "zrnko" , dúfam, že nemáš “copyright” na svoj koment :-) Tvoje riadky sa ma tak dotkli (súhlasne a na správnom mieste), že som ich po úprave akcentu preposlal emailom mojim početným slovenským a českým kontaktom. Koment “zrnka”:

  • 3. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 846x
Skutočná Austrálska "Love Story"

Steven Nagy

Skutočná Austrálska "Love Story"

Skutočný príbeh priateľstva a lojality... Pred ôsmymi rokmi na dialnici Brisbane - Gold Coast austrálsky Sulphur Crested Cockatoo (kakadu) vletel do predného skla auta a zranil si krídla. Šofér, podobne ako skoro všetci austrálčania milujú a rešpektujú prírodu, sa zastavil a zraneného vtáka vzal k veterinárovi do neďalekého Nerangu.  Bola to samička.

  • 4. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 901x
Delfín Nari

Steven Nagy

Delfín Nari

Austrálčania sú dosť známi ich vzťahom k zvieratám či už na suchej zemi alebo v mori.  Ich odmietavý postoj a neustály zápas s Japoncami k vôli ich lovu veľrýb a delfínov je dobre dokumentovaný.  Je to možno tým, že väčšina ich žije v blízkosti prírody, ju maju radi a snažia  sa jej  porozumieť a žiť s ňou v harmónii. Niekedy ohromia svojou snahou zachraňovať zvieratá ktoré by inde určite skončili na jatkách a konzervách... Ktorá iná krajina by napríklad zachránila raneného žraloka? A v tomto momente sa v Austrálii odvíja dojemný príbeh 12 ročného delfína menom Nari.

  • 18. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 634x
Veštkyňa Vanga a budúcnosť

Steven Nagy

Veštkyňa Vanga a budúcnosť

Nedávno som obdržal zaujímavý, trochu vystrašujúci  email.  Bolo to proroctvo slepej v roku 1996 zosnulej bulharskej jasnovidky Evangelie Gušterovej  známej pod menom “Vanga”. Medzi inými  predpovedala smrť Stalina (1953), ruskú inváziu Československa (1968), perestrojku v Rusku (1987),  rozpad ZSSR (1991), smrť princezny Diany (1997) potopenie ponorky Kursk (2000),  ako aj teroristický útok na WTC v New Yorku (2001). Najviac však vystrašila svojou predpoveďou, že v roku 2010 vypukne tretia svetová vojna. Nakoľko jej veštby doteraz boli pravdivé, bude mať pravdu aj teraz? Mnohých sa zmocnila panika z obáv jatiek, ktoré môžu doviesť ľudstvo k záhube. Jej  predpovede skúmal aj vedecký inštitút a priznal jej 80 percentnú úspešnosť a stala sa oficiálnou veštkyňou za čo poberala aj normálny plat. Tu sa môžete podívať na jej predpovede do roku 5079. (Pozor, je to dosť depresívne)

  • 29. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 28 084x
Krajania, prosím o pomoc!

Steven Nagy

Krajania, prosím o pomoc!

Predstavte si krajinu ako Austrália. S Európou najmenší svetadiel, ale súčasne aj krajina s počtom obyvateľstva asi ako polovica Poľska alebo štyri Slovenská .... 20 miliónov duší. Každá dvojica s dieťaťom by mohla žiť na pozemku veľkosti štvorcového kilometra, pravda nie vždy úrodnej pôdy, ale pod povrchom bohatstva vo forme minerálov nepredstaviteľnej hodnoty. Štyri pätiny obyvateľov však preferuje žiť blízko mora v mestách a keby každý jeden z nich si želal mať súkromie, by mohol vlastniť 55 metrov súkromnej pláže....

  • 26. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 251x
reklama
Výstražná hora

Steven Nagy

Výstražná hora

Austrália má mnoho atrakcii prístupných pre bežného turistu. Táto, o ktorej tu poreferujem je menej známa, menej prístupná a obrázky, ktoré pripojím určite rozšíria predstavu mnohých o tomto krásnom kontinente. Je to 1156 metrov vysoký Mt. Warning. Prvý z Európanov, ktorý ho videl a pomenoval, bol objaviteľ Austrálie, kapitán James Cook v roku 1770, ako sa plavil okolo Tichým Oceánom na sever pri Byron Bay, najvýchodnejšom cípe kontinentu. Hora je vlastne akousi zátkou centra krátera sopky, ktorá vybuchla pred 22 miliónmi rokov. Vtedy bola vysoká asi ako Lomnický štít, ale eróziou sa zmenšila na polovicu. Túto horu som zdolal už v minulosti, takže v pondelok, 21. júla, som sa stal sprievodcom malej skupinky Slovákov z vzdelávacieho inštitútu v Bratislave AMET.

  • 29. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 874x
Čo vám o Austrálii nepovedali

Steven Nagy

Čo vám o Austrálii nepovedali

Na môj blog z minulého týždňa jedna čitateľka, ktorá žije v Grécku napísala..citujem: “pocuj steve, vcera som na teba myslela..bezi nam tu jeden australsky dokumentarny serial..teda neviem ale australia by bol asi jeden kontinet kde by som dobrovolne zit nesla. Ved vsetko co je jedovate, urcite zije tam”. Ten koment ma inšpiroval k popisu tých jedovatých tvorov, ktoré mám pri dome a určite v TV neukážu. Keby áno, potom by asi do Austrálie nešiel žiť nikto, dokonca ani počas tranzitu počas preletu v Sydney by možno nikto z lietadla ani nohu nevystrčil :-)

  • 27. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 153x
Gigantická šľahačka

Steven Nagy

Gigantická šľahačka

Nedávno som poslal svojim priateľom pár zaujímavých obrázkov z nášho morského pobrežia. Tentoraz to vypadalo netradične: Celá pláž bola pokrytá hrubou vrstvou peny. (Obrázky pobrežia bez peny - viď. linku dole na konci článku).  A nie iba pár metrov, ale stovky kilometrov východného pobrežia Austrálie. Sem - tam meter aj dva hrubej! Dostal som od mnohých kopu otázok ohľadom pôvodu tohto zaujímavého úkazu. Mnohí mali dojem, že sa určite prekotila loď s nejakým saponátom :-)

  • 6. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 897x
Náš krajan-prvý únosca lietadla

Steven Nagy

Náš krajan-prvý únosca lietadla

Emigrovať je jednou z najťažších vecí, ktorému človek v živote kedy podstúpi. Aj keď iba do susednej krajiny a aj dnes. V týchto dňoch je to už dosť bežné a človeka za to nebude nikto odsudzovať. V každom prípade je to nesmierna psychická záťaž. Ale myslím si, že sa to nedá porovnať k emigrácii počas totality. Vtedy do krajín “zahnívajúceho kapitalizmu” emigrácia bola ilegálna a bola považovaná autoritami skoro ako smrteľný hriech. Málo iných vecí ako únik jednotlivcov z “raja” ponížila vládcov krajiny viac. Národ bol bez pauzy usmerňovaný a znechucovaný od takého priestupku a myšlienky. “Opustíš ma, nezahyniem... opustíš ma, zahynieš”....brnelo to aj v mojej hlave. A kto predsa len emigroval bol označený za zradcu. Propaganda poznačila dušu emigranta. Vedel, že “urobil smrteľný hriech” mnohým aj roky znela v hlave táto ozvena...Jeho blízki, čo ostali doma za to trpeli ... Ale to je iná kapitola.

  • 12. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 418x
Máte podivuhodné schopnosti?

Steven Nagy

Máte podivuhodné schopnosti?

Ste schopný prečítať text v nasledovnom odseku? Ak áno, máte tiež podivnú myseľ. Malá pomôcka - všímajte každé slovo ako celok, nekladte pozornosť na jednotlivé písmená. Čítajte rýchle....

  • 6. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 732x
reklama
Bratislava a Budapešť očami Austrálčanky

Steven Nagy

Bratislava a Budapešť očami Austrálčanky

Dostal som od priateľa z Melbourne e-mail, ktorý on pôvodne dostal od vnučky z jej ciest po “starom kontinente”. Navštívila okrem iného Budapešť a Bratislavu. Preložím a pridám ho sem pre zaujímavosť, ako sa díva na tie dve mestá, pre ňu tak exotické, jedna mladá jedine anglicky hovoriaca turistka z Austrálie. Je to stručný neúplný pohľad, určite ich je viac.....Nepridávam, ani neuberám z jej mailu nič, ani nekomentujem, je to voľný preklad jej pohľadu na tie dve mestá.

  • 29. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 678x
Hanbím sa

Steven Nagy

Hanbím sa

Michal Palin s kamerou na tej zabíjačke , ktorú tak dobre rozobral kolega blogér Martin “Poldo” Poliačik, vraj urobil Slovensku posledne negatívnu reklamu. Nevidel som to, ale tí čo to videli vraj im bolo z toho špatne. Neverím, že až tak špatne, ako mne včera večer a myslím si, že aj iným krajanom, čo videli včerajšiu epizódu A place in Slovakia: Chaos At the Chateau, ktorú vysiela štátny Austrálsky kanál ABC každú stredu - celkove šesť epizód o šiestej večer.

  • 8. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 049x
Slovensko-Austrálsky Ikaros.

Steven Nagy

Slovensko-Austrálsky Ikaros.

O tomto, na Slovensku málo známom krajanovi Karolovi Ligetim som uvejnil článoček v januári minulého roka pod titulkom Slovensky Ikaros . Teraz, keď dostávame možnosť pridávať na blogy aj klipy, našiel som a pripojil sem päť minútovú reportáž odvysielanú Austrálskou televíziou o tomto neobyčajnom lietadle v roku 1985.

  • 27. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 939x
Gold Coast z helikoptéry.

Steven Nagy

Gold Coast z helikoptéry.

Pre každého z nás je mesto, v ktorom žijeme, srdcovou záležitosťou. Dlho som uvažoval, kam nasmerovať prežitie mojich dní odpočinku, až kým som naživo nevidel krásy, ktoré poskytuje mesto Gold Cost a ktoré mi úplne učarovalo. Minulý týždeň som so svojou manželkou absolvoval pohľad na naše mesto z vtáčej perspektívy a zážitok bol pre mňa natoľko fascinujúci, že nedá mi nepodeliť sa s Vami oň. Priložený videoklip vznikol priamo z okna helikoptéry.

  • 3. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 226x
Mr. Burns

Steven Nagy

Mr. Burns

Asi pred týždňom vypukla na istej farme v Austrálii konská influenza. ... Okamžite zakázali dostihy a dokonca najslávnejšie dostihy Austrálie - Melbourne Cup - sú neisté. Celá krajina je v šoku. Sme národ milovníkov hazardných hier, stavíme na všetko možné a samozrejme i na kone. Austrálčania milujú zvieratá a možno najviac kone. Mať koníka je snom mnohých detí, ale aj dospelých. Pred pár rokmi sa tu stala krásna príhoda, ktorá tú lásku potvrdila .

  • 28. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 147x
reklama
Od Himalájí k Taj Mahal.

Steven Nagy

Od Himalájí k Taj Mahal.

Môj pobyt v Nepále a mestečku Pochare sa blížil ku koncu. Urýchlil ho malý, ale potenciálne nebezpečný incident. Mal som požičaný bicykel, a keď som ho išiel vrátiť, chcel som predbehnúť malého, polonahého domorodca, ktorý utekal po ceste s veľkým nožom v ruke. Namiesto toho, aby uskočil na kraj cesty, vletel mi presne pod kolesá. Ako tušíte, porezal sa tým nožom až do krvi a nečakal na moju pomoc, mazal preč ako najatý. Pre istotu aj ja. Nechcelo sa mi čakať a vysvetľovať! Určite by ma tí Nepálci zahlušili...

  • 1. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 705x
Austrálske kuriozity II

Steven Nagy

Austrálske kuriozity II

V roku 1797 novousadlíci blízko Sydney si všimli veľmi zvláštne zvieratko žijúce vo vode. Hladká pokožka, chvost ako bobor, mäkký kačací zobák.... Bola to akási kombinácia plaza, ryby, vtáka a cicavca...Prekvapený Guvernér novej kolónie poslal vzorku vedeckej komunite do Anglicka na štúdium. Tí to však zamietli ako šikovnú zlátaninu nejakého čínskeho podvodníka — taxidermistu. Trvalo to nejaký čas, kým veda potvrdila, že skutočne ide o novoobjavené zvieratko, ktorému dali meno Platypus– vtákopysk.

  • 19. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 919x
Kokos

Steven Nagy

Kokos

Orechy, vlašske orechy... Na jeseň, ako dozrievali, sme ich doma oberali, olúpali zelený obal, rozdrvili škrupinu a pochutnávali si. Zelený obal orecha nám, bohužiaľ, zafarbil prsty žltohnedou farbou. Skoro ako nikotín, ktorú voda nezmyla ani za tri dni. Tých európskych orechov v subtrópoch je pomenej, ale pre zmenu tu rastú iné orechy. Tiež na jeseň, ale na južnej pologuli jeseň začína v apríli. A orechy, ktoré tu spomínam, sú omnoho väčšie, ako tie z Európy a tiež môžu zafarbiť pokožku aj na pár týždňov - modrinou, ak vám padnú na palec na nohe alebo nedajbože na hlavu :-) Samozrejme, tieto orechy sú iné, ako tie predošlé. Odborníci ich poznajú pod botanickým názvom Cocos nucifera. Názov “kokos” pochádza od Španielskych cestovateľov. Slovko “coco” znamená tvár opice, lebo tri “oči” na hnedom chlpatom orechu kokosu pripomínajú tvár opice. Tento plod má vysokú výživovú hodnotu a dnes priamo alebo nepriamo je na ňom závislá skoro tretina ľudstva.

  • 11. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 538x
Austrálska Veľká noc.

Steven Nagy

Austrálska Veľká noc.

Pred pár dňami som dostal e-mail z Slovenska. Pridám tu záver: ....... "A chcela by som ešte vedieť, ako sa u vás v Austrálii oslavuje Veľká noc, resp. celé veľkonočné sviatky.. Pravdepodobne trochu inak, nakoľko u nás sú to aj tzv. sviatky jari, od čoho sa odvíja aj výzdoba /kuriatka, bahniatka.../" Katka Takže niečo o Austrálskej Veľkej noci.

  • 8. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 736x
Skutočný Robinson Crusoe

Steven Nagy

Skutočný Robinson Crusoe

Pred rokmi, keď som prehlboval znalosti vtedy pre mňa nového jazyka - angličtiny, často som počul výraz “buckley’s chance”. V preklade to znamená - buckleyho šanca, alebo žiadna šanca. “Máš bucleyho šancu to stihnúť”, alebo “Dožijem sa stovky? Bukleyho šanca!”. Každé slovo má nejaký zaujímavý, neraz logický pôvod a pri bádaní (hľadaní) koreňov tohto slovného spojenia som sa dostal ku krásnej príhode.

  • 13. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 580x
reklama
SkryťZatvoriť reklamu